2012. augusztus 27., hétfő

Fantasztikus gombapörköl

Imádtam a gombapörköltet, még annak ellenére sem tudtam lemondani róla, hogy dr. Robert O. Young könyvében olvastam, hogy nem igazán jó. Maximum ritkítottam a fogyasztást :). És most tessék nyers evő lettem, mit lehet tenni ez ügyben. Rábukkantam a Fitt nők blogján egy receptre és kicsit megvariáltam. És az eredmény? Mennyei. És az élmény pedig, hogy nem kell lemondanom a gombapöriről megismételhetetlen.

Íme a recept: (én próbaképp csak 30 dkg gombát használtam, így utólag nagyon bánom :))

A gombát meghámozzuk, és uborka szeletelőn vékonyra vágjuk. Aztán elkészítjük a szószt amiben majd ázik.

Pác:

- olíva olaj
- 1-ek pirospaprika (vagy több ízlés szerint)
- 1 mk chilli 
- bors, morzsolt kakukkfű, só
- 1 db hagyma lereszelve
- 1-2 cikk fokhagyma lereszelve
- opcionális: 1 ek szójaszósz


Én 2 órán át hagytam pácolódni a gombaszeleteimet, aztán az aszalóban sütőpapírra raktam őket és 3 órán át aszaltam.
Eszembe jutott, hogyan használhatnám fel a páclét. Egy kis magtejfölt felhígítva vele tényleg amolyan tejfölös gombapörkölt lenne belőle...de sajnos most csak simán magtejföllel tálaltam Igor lenmagos kenyerével.


Magtejföl: (a hozzávalókat össze kell turmixolni)

- áztatott napraforgómag
- 10 szem kesudió
- 1-2 tk xillit
- só, bors
- 1-2 gerezd fokhagyma
- víz 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése