2012. augusztus 20., hétfő

Gyros Pitában

Gitta könyvét böngészgettem, és megakadt a szemem a nyers sós palacsintán, aztán pedig rögtön jött a felismerés. GYROS!!! Hiszen azt nagyon szeretem!!! És neki álltam kigondolni, aztán pedig megcsináltam. És ISTENI lett!! ( a képet nem soká felteszem, most a gép megvan csak az aksi nincs :D)


Pita 

Gitta féle sós palacsinta recept. Én nagyobb adagot csináltam, hogy legyen másnapra is.

Hozzávalók:

2 db cukkíni
2 ek. oliva olaj
2 ek. reszelt s.répa
2 ek. citromlé
só, 
(én raktam bele őrölt köménymagot,
 hogy kenyérszerűbb íze legyen)
2 ek. útifűmaghéj
2 ek. kendermag
2 csésze őrölt sárga lenmag (én nekem csak barna volt azzal is jó)


A cukkínit, olajat, répát, citromlevet, sót leturmixoljuk, hozzá adjuk az útifűmaghéjjat és a kendermagot, majd tálba öntjük, és kanalanként hozzá adjuk a sárga lenmagot annyit hogy sűrű tésztaszerű állagú legyen.
Az aszaló tapadásmentes lapjaira tesszük, én pizza méretűre kerek formájúra terítettem szét. 5 óra után megfordítjuk és még 5 órát aszaljuk. Nézzünk azért rá többször nehogy túl keményre aszalódjon, mert akkor már nem lehet hajtogatni.

A Belevaló

 (nem fontos, mert e-nélkül is remek az íze, de ezzel még inkább hasonlít az eredeti gyroshoz)

Igazából szerintem az a legegyszerűbb, ha a kedvenc fasírtod görög/gyros fűszerkeverékkel készíted el, és aszalod meg, pici hasábok formájában. Én kénytelen voltam rögtönözni, mert még nincs kedvenc fasírtom :).

Ezen kívül szükség lesz még káposztasalátára, olivabogyóra, paradicsomra, és finom kesudió-joghurtra.


Káposztasaláta:

Biztos ami biztos leírom.

1 kisebb fej káposzta (nálam fele lila fele sima)
2-3 db répa
1 nagyobb fej lilahagyma
só, xillit, citromlé, víz

A káposztát, répát, hagymát lereszelem. A sóból, xillitből, citromból és vízből kellemesen savanykás édes sós levet készítek majd ráöntöm a reszelékekre és állni hagyom egy kicsit, hogy összeízelegjenek.


Fűszeres-kesujoghurt

1 marék kesudió
víz ami ellepi
1-2 karika csípős paprika
1-2 ek citromlé
1 mk. pirospaprika
1-2 tk. olajban áztatott fokhagyma
(ha túl híg 1 tk. útifűmaghéj)
nagyon pici só (de elhagyható)

A hozzávalókat összeturmixolom, a lényeg hogy ne legyen sós, és túl ízes, elvileg ez a joghurt helyett van.

A pitákat összehajtom, tölcsér formájúra bele egy adag káposztasaláta, 2 szem félbevágott olivabogyó, 1-2 db húspótló, kis szósz, ismét a saláta oliva, husipótló majd szósz és paradicsommal díszítem. Nagyon laktatató. Érdemes kisebb adagokban fogyasztani.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése